wróc
Zdjęcie do: AI w ubezpieczeniach  – konieczność, moda czy strategia przyszłości?
ikona kalendarz 2024-06-03 12:40:00

AI w ubezpieczeniach – konieczność, moda czy strategia przyszłości?

Czy sztuczna inteligencja oraz ubezpieczenia mogą z powodzeniem i sensem iść w parze? Okazuje się, że tak.Posiadanie ubezpieczenia powinno być gwarancją spokoju od konsekwencji zdarzeń, które mogą nas spotkać w każdym aspekcie życia. Ta gwarancja nie bierze się z wpatrywania w szklaną kulę, a z matematyki ubezpieczeniowej. To zakres statystyki, inteligencji obliczeniowej, a dziś algorytmów sztucznej inteligencji, która jest następną formą ewolucji nauki i postępu technologicznego. By zapewnić w dzisiejszych czasach korzystanie z nowych narzędzi statystycznych ubezpieczyciele nie zawsze powinni czekać na rozwiązania firm trzecich, a rozwijać własne komórki, które specjalizują się w AI. Jak to, firma ubezpieczeniowa coś tworzy w AI? Ubezpieczenia to obliczanie przewidywania, a wynikiem prognozy zawsze jest stopień prawdopodobieństwa. Jaki jest finał równania, jeśli do ubezpieczeń dodamy AI? AI w ubezpieczeniach to konieczność?Nie powinno nas dziwić, że działy w firmach ubezpieczeniowych mogą i powinny tworzyć własne modele sztucznej inteligencji. Często spotykamy się z rozwiązaniami firm zewnętrznych, które mają do tego kompetencje, ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Tymi szczegółami są dane, nie tylko gromadzone przez lata w tradycyjnych hurtowniach danych, ale też  w postaci zdjęciowej, filmowej, tekstowej czy głosowej. Duże korporacje ubezpieczeniowe mają ich naprawdę dużo, są więc doskonałym podłożem do tworzenia nowatorskich własnych pomysłów i zastosowań AI.Czytaj dalej
Przejdź do pełnego artykułu

Wykorzystujemy pliki cookies. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności